Informatie over cashless betalen

Auteur

Kees Emons

Geplaatst op

17 oktober 2017

Aantal keer gelezen

125

Spotlight

Bij TOGB stimuleren we cashless betalen. De meeste leden en ouders maken gebruik van hun bankpas om mee te pinnen of contactloos te betalen.  Maar we bieden ook de mogelijkheid om een clubkaart aan te schaffen. Dit is een betaalkaart waarop online saldo kan worden geladen via iDEAL. Bij een betaling met de clubkaart is geen pincode nodig. Om af te rekenen wordt de clubkaart op de kaartlezer gelegd die op de bar staat. Dat is alles. Bij onvoldoende saldo op de kaart kan de betaling worden omgezet in een PIN betaling of een betaling met een andere clubkaart. De clubkaart is uitgereikt aan onze jongste jeugdleden en zal aan nieuwe jongste leden bij aanmelding worden uitgereikt.

Personen en gezinnen die over een clubkaart beschikken, hebben geen geld of pinpas meer nodig: wel zo veilig en gemakkelijk. Bijvoorbeeld wanneer kinderen zelf iets aan de bar mogen kopen van hun ouders. Ook voor elftallen is een clubkaart een handig betaalmiddel voor de team-/bierpot.

Voor de administratieve afhandeling is een overeenkomst gesloten met MyOrder. Zij zijn leverancier van het kassasysteem en beheren de backoffice van de betaalfunctie van de clubkaart. Uiteraard gaan zij vertrouwelijk om met alle gegevens; deze worden in geen geval aan derden verstrekt.

Wil je meer weten over de clubkaart? Lees dan de veelgestelde vragen over de clubkaart hieronder:

 

Veel gestelde vragen SV TOGB Clubkaart

De SV TOGB-Clubkaart is een clubkaart én een betaalkaart. Als op de kaart saldo is geladen, kan je hiermee (niet alleen!) bij SV TOGB aan de bar betalen. Zo heb je dus geen cash of pinpas meer nodig. Dat is veilig en makkelijk.

  1. Kan ik op de club nog wel betalen met een pinpas?
    Ja, je kunt met je SV TOGB-Clubkaart en met een pinpas (contactloos) betalen.
  2. Hoe werkt de SV TOGB-Clubkaart
    Ieder jongste jeugdlid van SV TOGB-lid heeft of krijgt een SV TOGB-Clubkaart. Op die kaart kun je saldo zetten. Je dient je hiervoor te registeren via de site www.mycashless.nl. Ben je je SV TOGB-Clubkaart kwijt? Of wil je een extra SV TOGB-Clubkaart aanvragen? Dat kan. Een nieuwe SV TOGB-Clubkaart aanvragen kan bij AZ@togb.nl met vermelding van naam en team.
  1. Hoe maak ik een account aan?
    Je kunt een Cashless Betalen account aanmaken door op www.mycashless.nl te kiezen voor Registreren. Hier vul je je persoonlijke gegevens in en nadat je de algemene voorwaarden geaccepteerd hebt, klik je op Registreren. Hiermee heb je een account aangemaakt en aan deze account kun je nu of later een betaalmiddel en betaalsleutel/clubkaart koppelen.
  1. Hoe activeer ik een betaalsleutel/clubkaart?
    Om een betaalsleutel/clubkaart te kunnen activeren, moet je eerst inloggen op www.mycashless.nl. Nadat je ingelogd bent, klik je op het pijltje naast je naam rechts bovenaan de pagina. Kies hier voor Betaalsleutel/clubkaart activeren en volg de stappen op de site.
  1. Wat is een activatiecode en waar vind ik die?
    Een activatiecode is een unieke 8-cijferige code die bij je betaalsleutel/clubkaart hoort. Je kunt deze vinden op je sleutel of in de bijgeleverde documentatie.
  1. Hoeveel sleutels kan ik aan mijn account koppelen?
    Je kunt een ontelbaar aantal betaalsleutels/clubkaarts koppelen aan je account. Je kunt ze allemaal aan één portemonnee koppelen of aan verschillende portemonnees.
  1. Hoe kan ik mijn portemonnee opwaarderen?
    Om je portemonnee op te kunnen waarderen, moet je eerst inloggen op www.mycashless.nl. Daarna klik je op het betaalmiddel dat je op wilt waarderen. Vervolgens klik je op Opwaarderen en volg je de stappen op de website.
  1. Waar kan ik een sleutel bestellen? 
    Je kunt een betaalsleutel/clubkaart bestellen door op www.mycashless.nl op Webshop te klikken als je voorkeur uitgaat naar iets anders dan de SV TOGB clubkaart.
  1. Hoe kan ik inloggen?
    Je kunt inloggen door op www.mycashless.nl te klikken op Inloggen. Hier kun je met behulp van je gebruikersnaam en wachtwoord inloggen of eventueel je wachtwoord resetten als je deze niet meer weet.
  1. Op welke locaties kan ik betalen met Cashless Betalen?
    Voor een overzicht van alle locaties, dus niet alleen bij SV TOGB, waar je kunt betalen met Cashless Betalen kun je kijken op www.mycashless.nl – Waar kan ik betalen of sparen?
  1. Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Hoe kom ik aan een nieuw wachtwoord?
    Je kunt een nieuw wachtwoord aanvragen door op www.mycashless.nl te klikken op Inloggen en vervolgens op Reset je wachtwoord. Vul hier je gebruikersnaam en gekoppelde mailadres in en je ontvangt een mail met daarin een link. Wanneer je op deze link klikt kom je op een scherm waar je je wachtwoord opnieuw kunt instellen.
  1. Ik weet mijn wachtwoord nog wel maar wil een nieuwe aanmaken. Hoe doe ik dat?
    Om zelf je wachtwoord te wijzigen moet je eerst inloggen op www.mycashless.nl. Vervolgens klik je op het pijltje naast je accountnaam rechts bovenaan de pagina. Daar kies je voor Wachtwoord wijzigen en voer je je nieuwe wachtwoord in.
  1. Waar kan ik mijn transacties terugzien?
    Om je transacties te bekijken, log je eerst in op www.mycashless.nl. Je ziet meteen op je dashboard je meest recente transacties. Als je op deze tegel klikt, zie je vervolgens al je transacties.
  1. Waar kan ik mijn saldo terugzien?
    Nadat je ingelogd bent op www.mycashless.nl zie je direct je portemonnees op je dashboard.
  1. Waar kan ik zien welke betaalsleutel/clubkaarts ik heb en wat de bijbehorende activatiecodes zijn?
    Om je betaalsleutel/clubkaarts en activatiecodes te kunnen zien, moet je eerst inloggen op www.mycashless.nl. Daarna klik je op het pijltje rechts bovenaan de pagina naast je naam en kies je voor Betaalsleutel/clubkaarts. Daar zie je per portemonnee welke sleutels er aan gekoppeld zijn en wat de bijbehorende activatiecode is.
  1. Welk bedrag kan ik maximaal opwaarderen?
    Je kunt maximaal €150,00 saldo per portemonnee hebben. Het bedrag waarmee je opwaardeert kan dus niet hoger zijn dan €150,00 minus je actuele saldo.
  1. Hoe kan ik mijn saldo terugstorten naar mijn bankrekening?
    Klik je op het betreffende betaalmiddel. Vervolgens klik je op Terugstorten en volg je de stappen op de website. De kosten van het terugstorten zijn €0,50.
  1. Hoe kan ik mijn betaalmiddel opheffen?
    Nadat je ingelogd bent op www.mycashless.nl klik je op het betreffende betaalmiddel. Vervolgens klik je op Opheffen. Er wordt dan om je bankrekening gevraagd en je kunt verder de stappen op de website volgen.
  1. Kan ik geld sturen naar de portemonnee van een andere Cashless Betalen® gebruiker?
    Je kunt geld uit je eigen portemonnee naar de portemonnee van een andere gebruiker sturen. Je logt eerst in op www.mycashless.nl en klinkt op het betaalmiddel dat je over wilt maken. Vervolgens kies je voor Geld sturen en volg je stappen op de website.
  1. Hoe voeg ik een extra betaalmiddel toe?
    Om een extra betaalmiddel toe te voegen aan je account, log je eerst in op www.mycashless.nl. Op je dashboard zie je naast je huidige betaalmiddelen een icoon met een pijltje naar beneden. Klik op dit icoon en vervolgens op Voeg een betaalmiddel toe. Klik tot op slot op het betaalmiddel dat je toe wilt voegen
  1. Hoe kan ik zien welk betaalmiddel aan mijn portemonnee gekoppeld is?
    Nadat je ingelogd bent op www.mycashless.nl zie je direct op je dashboard alle betaalmiddelen die aan je hoofdportemonnee gekoppeld zijn. Als je wilt weten welke betaalmiddelen aan je extra portemonnee gekoppeld zijn, klik je op de betreffende portemonnee waarna je alle betaalmiddelen krijgt te zien
  1. Kan ik mijn sleutel na activeren toch nog aan één van mijn andere portemonnees koppelen?
    Het is mogelijk je sleutel na activeren toch nog aan een andere portemonnee te koppelen. Deze portemonnee moet wel aan dezelfde account gekoppeld zijn. Dit kan gedaan worden door op het pijltje rechts bovenaan de pagina te klikken en op Betaalsleutel/clubkaarts. Hier kun je klikken op het icoon met het pijltje in de regel van de betreffende sleutel en kiezen voor Eigenaar aanpassen. Kies vervolgens de portemonnee waar je de sleutel wel aan gekoppeld wilt hebben.
  1. Zijn er kosten verbonden aan het gebruik van Cashless Betalen? 
  • Opwaarderen Ideal € 0,50 cent
  • Kosten terugstorten tegoed € 0,50 cent
  • Automatisch opwaarderen instellen gratis bij de Cashless Euro van SV TOGB
  • Automatische opwaardering gratis bij de Cashless Euro van SV TOGB
  • Stornering van een automatisch opwaardering € 4,95
  1. Hoe maak ik een extra portemonnee aan?
    Om een extra portemonnee toe te voegen aan je account, moet je eerst inloggen op www.mycashless.nl. Nadat je ingelogd bent, klik je onderaan de pagina op extra portemonnee toevoegen. Volg daarna de stappen op de site. Klik hier, dan nemen wij je stap voor stap mee.
  1. Hoe stel ik een periodieke opdracht in?
    Om gebruik te maken van de periodieke opdracht dien je in te loggen op www.mycashless.nl. Daarna verschijn je op ‘Mijn Dashboard’. Klik op het gewenste betaalmiddel, waarvoor u de periodieke opdracht wil instellen. Vervolgens klik je op instellingen en kies de functie periodieke opdracht. Volg daarna de stappen op de site klik hier, dan nemen wij je stap voor stap mee in het proces
  1. Wat te doen bij verlies en / of diefstal?
    Mocht u uw sleutel verliezen dan kunt u deze blokkeren door eerst in te loggen op www.mycashless.nl. Daarna klikt u rechts bovenaan de pagina op uw accountnaam en kiest u voor Betaalsleutel/clubkaarts. Daar ziet u een overzicht van uw sleutels en portemonnee’s. Als u naar de betreffende sleutel gaat, kunt u in de regel waarin u de activatiecode ziet, op een grijs icoontje klikken. U kiest daar voor Blokkeren.
    Ook kunt u een Betaalmiddel blokkeren door op het dashboard het betreffende betaalmiddel aan te klikken en vervolgens op Opheffen te klikken
  2. Kunnen niet-leden (bijv. ouders of teams) ook een SV TOGB-Clubkaart aanvragen?
    Ja, stuur hiervoor een e-mail naar AZ@togb.nl.  We gaan er vanuit dat je wel binding hebt met SV TOGB; dit is ter beoordeling aan het bestuur.
  3. Wat gebeurt er bij beëindiging van mijn lidmaatschap?
    Na beëindiging van je lidmaatschap kun je nog steeds betalen met het saldo op je SV TOGB-Clubkaart. Eventueel resterend saldo kan je terug laten boeken. Hoe je dit doet, kun je teruglezen onder vraag 16 en 17.
  4. Hoe lang duurt het voor ik mijn nieuwe SV TOGB-Clubkaart ontvang?
    Nieuwe SV TOGB-Clubkaarten worden binnen ongeveer 3 weken na bestelling uitgeleverd. Je kunt deze dan ophalen bij de bar. Hierover krijg je een e-mail. Bestelling vindt 2 keer per jaar plaats of maandelijks bij voldoende aanmeldingen.
  5. Hoe weet ik wat het actuele saldo op mijn SV TOGB-Clubkaart is?
    Log in op de site van MyCashless. Daar zie je op je persoonlijke pagina direct wat je saldo is.
  6. Kan ik zelf mijn gegevens wijzigen?
    Log in op de site van MyCashless. Daar kun je onder de menuoptie ‘Gebruikersgegevens’ je gegevens wijzigen.
  7. Kan ik mijn SV TOGB-Clubkaart ook zelf blokkeren?
    Ja, log in op de site van MyCashless en onder de menuoptie ‘Passen’ blokkeer je het nummer van de betreffende SV TOGB-Clubkaart.
  8.  Kan ik automatisch opwaarderen?
    Wanneer je automatisch opwaarderen hebt aangezet, hoef je niet meer handmatig je saldo op te laden! Wanneer je consumpties afrekent en je hebt onvoldoende saldo in je Cashless portemonnee, wordt je saldo automatisch via je bankrekening aangevuld. Zo zit je nooit zonder geld, dat is wel zo handig. Voor automatisch opwaarderen van de Cashless Euro bij SV TOGB worden geen opwaardeerkosten  in rekening gebracht. Het gebruik van automatisch opwaarderen is dus gratis. 
  9. Speciaal voor ouders
    Zet, indien niet gebruik gemaakt wordt van automatisch opwaarderen, een groter bedrag op het account (b.v. € 50) en laat hiervan wekelijks het door uw kind wekelijks te besteden bedrag (b.v. € 5,-) automatisch overmaken naar de clubkaart van uw kind. Dit overmaken kost niets.
sponsorsponsorsponsorsponsorsponsorsponsorsponsorsponsorsponsorsponsor
Inloggen — Website door Ivaldi.nl